Systemy przywoławcze – rozwiązanie, które gwarantuje komfort pracy


Czym są systemy przywoławcze? Gdzie się je wykorzystuje? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w tym artykule, dlatego też koniecznie go przeczytaj.

Co to są systemy przywoławcze?

Systemy przywoławcze to urządzenia, które są coraz częściej spotykane. W wielkim skrócie, jest to narzędzie, które najczęściej za pomocą transmitera, przesyła informację z jednego miejsca do drugiego. Aby móc kontaktować się między dwoma miejscami, potrzebny jest do tego nadajnik z przyciskiem lub w przypadku restauracji – pager. Same systemy przywoławcze wykorzystuje się w wielu miejscach. Przede wszystkim sprawdzają się one w branżach obsługowych, czyli gastronomii, hotelarstwie, ale też wykorzystywane są w placówkach medycznych.

Lepszy komfort pracy…

Praca w szpitalu, jak i lokalach gastronomicznych czy hotelach jest bardzo nerwowa, choć z wiadomych przyczyn poziom tego stresu znacznie się od siebie różni. Wiadome jest jednak to, że w tych przypadkach dochodzi do wielu nieporozumień i sytuacji, które nie są przyjemne ani dla personelu, ani dla gości lub chorych. Przyczyną tego stanu rzeczy zazwyczaj jest kiepska komunikacja lub jej całkowity brak. Najlepiej jest to widać na przykładzie lokalu gastronomicznego. Nie tylko same działy, przede wszystkim kuchnia-sala, mają problemy z przepływem informacji, ale też dzieje się tak na linii kelner-klient. Ileż to razy zdarzało się tak, że gość otrzymywał nie te zamówienie? Albo myślał, że to jego kolej po odbiór dania, a tu okazywało się, że jeszcze musi czekać? Te drugie sytuacje są w szczególności nagminne w lokalach typu fast food lub też barach samoobsługowych. Na szczęście, systemy przywoławcze pomagają rozwiązać ten kłopot. Dzięki temu, że klient otrzymuje pager, po złożeniu zamówienia, obsługa w prosty i klarowny sposób może poinformować go o odbiorze dania. To rozwiązanie pomaga zapomnieć o głosowym wzywaniu dań, a atmosfera w lokalu od razu staje się o wiele bardziej przyjemna.

System przywoławczy pomaga nie tylko personelowi

Owszem, systemy przywoławcze usprawniają pracę personelu, jednak nie tylko ich komfort znacznie poprawia się. To dotyczy też gościa lub chorego. Wiedzą oni, że wraz z naciśnięciem guzika jednocześnie przesyłają komunikat o tym, że potrzebują pomocy. I mają świadomość tego, że ktoś zaraz przyjdzie i im pomoże. Jak widać to idzie w obie strony, dlatego też warto stawiać na systemy przywoławcze.